configure your own

application of the charger ?

Skip this step

Categories

how does it work ?

Hoe werkt elektrisch laden ?

De zwaktste component bepaalt steeds de laadstroom. Een hybride wagen, uitgerust met een kleine batterij (b.v. 8 kW),
aansluiten aan een krachtige laadpaal met max. vermogen van 22 kW, zal enkel kunnen opladen aan 3.7 kW daar de wagen
geen hogere laadstroom toelaat; in dit scenario is het onlogisch om een 22 kW laadpaal te plaatsen. Omgekeerd, wanneer
een 100 % elektrische wagen verbonden is met een 3.7 kW laadpaal, zal deze enkel kunnen laden aan 3.7 kW. Bij online
laadoplossingen verifieert de lader eerst via de Cloud, wie en aan welk vermogen er geladen mag worden.
Een wagen wordt als volgt opgeladen:

  • de wagen wordt verbonden met de lader.
  • de lader wordt geactiveerd via drukknop, RFID badge of start automatisch, afhankelijk van het model lader.
  • de lader handmatig stoppen gebeurt via drukknop of RFID badge, of bij het openen van de wagen.
  • wanneer het laadproces is voltooid, stopt de lader automatisch met laden, de kabel blijft vergrendeld met de wagen.
  • de laadkabel ontgrendelen gebeurt via drukknop of RFID badge, of bij het openen van de wagen.


Welk laadvermogen moet u kiezen ?

De laadoplossingen zijn beschikbaar in 3 vermogens. Voor hybride voertuigen is het aangeraden niet te overdimensioneren.
Indien toch gekozen wordt voor een 22 kW lader, moet de bestaande elektrische installatie voorzien zijn om deze 22 kW
extra te leveren. Voor privé doeleinden is dit vaak niet het geval en moet de elektrische infrastructuur worden aangepast.

  • 3.7 kW - de typische hybride lader
  • 11 kW - geschikt voor hybride en elektrische wagens
  • 22 kW - snellader voor elektrische wagens

Voorbeeld laadtijden

Voorbeeld laadtijden hybride wagens

Voorbeeld laadtijden 100% elektrische wagens

! Opgepast !

dit zijn berekende waarden, niet alle wagens kunnen 22 kW laden. Zie uw garagehouder voor het maximale laadvermogen

Type-2 connector